Lancering van nieuwe promotiecampagne ‘Tulpen boven Amsterdam’
Maandag 11 Februari 2019
Slootdorp- Op woensdag 13 februari vindt om 16.00 uur bij teler Siem Munster in Slootdorp de kick off plaats van de nieuwe promotiecampagne Tulpen Boven Amsterdam. Deze campagne is het resultaat van een nieuwe samenwerking tussen verschillende aanbieders op het gebied van tulpentoerisme. Het initiatief is tot stond gekomen vanuit de diverse partijen zelf en wordt gefaciliteerd door Destinatie Marketing Organisatie (DMO) Holland Boven Amsterdam (HbA).

De echte tulpenbeleving

In de kop van Noord-Holland bevindt zich het grootste aaneengesloten bollengebied wereldwijd. Daarmee heeft de regio een voorname positie in de internationale handel in bloembollen. Zo’n 65 procent van de productie vindt plaats in Nederland, waarvan ongeveer de helft in de Kop van Noord-Holland. Met een totale oppervlakte van 12.000 hectare tulpenvelden is de regio Holland boven Amsterdam leading op het gebied van de tulpenteelt. Toeristen uit binnen -en buitenland komen naar de regio om de uitgestrekte tulpenvelden te bewonderen.

 

Campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’

De campagne is een initiatief van 9 toonaangevende locaties en evenementen, die de krachten gebundeld hebben om bezoekers in het voorjaar (maart/april t/m mei) een bloem- en kleurrijk en vooral zeer gevarieerd voorjaarsprogramma aan te bieden voor regionale, nationale en internationale toeristen.

In de afgelopen jaren is er een sterk stijgende belangstelling voor het HBA-gebied, Dagje Uit naar de tulpen boven Amsterdam stond in 2018 met stip op 1 van meest bezochte webpagina’s van Holland boven Amsterdam. Een trend hierbij is dat toeristen zelf een ‘TulpenTrip’ samenstellen en dit sluit goed aan bij de mogelijkheden die de initiatiefnemers bieden. Zo kunnen bezoekers vliegen boven de tulpen of meedoen aan een tulpen 10-daagse.

 

Holland boven Amsterdam is verantwoordelijk voor de marketing- en communicatie van Tulpen boven Amterdam door o.a. inzet inzet van regionale, nationale en internationale campagnes.

 

Initiatiefnemers

Bij de campagne ‘Tulpen boven Amsterdam’ zijn onderstaande partijen betrokken:

Bloemendagen Anna Paulowna, Hortus Bulborum Limmen, Bloeiend Zijpe Schagen, Kleurrijk Julianadorp, Land van Fluwel Sint Maartenszee, Poldertuin Anna Paulowna, Tulpenexcursie Slootdorp, Lentetuin Breezand, Floratuin Julianadorp en Holland boven Amsterdam.

 

Kick-off event

Op woensdag 13 februari is de officiele kick-off van de HbA-campagne in de tulpenkas van teler Siem Munster. In deze kassen staan circa 1.000.000 tulpen in verschillende groeistadia, dit is een passende locatie voor de lancering van de campagne rondom de tulpen in Holland boven Amsterdam.

Rubriek: Nieuws


Hier lees je alles wat er in ons Omring-gebied gebeurt deze week




Mogen er van u strandhuizen komen op de stranden van Petten, Callantsoog, Groote Keeten en Sint Maartenszee. Ondernemers vinden vaak: meer gasten, meer omzet. Natuur- en stilte-liefhebbers willen de kust het liefst zo ongerept mogelijk houden
Ja, zet die strandhuizen er maar neer

Nee, hou de kust ongeschonden



Ja, zet die strandhuizen er maar neer 41
Nee, hou de kust ongeschonden 207